Blog og læring i Gymnasiet

Blog og læring i Gymnasiet

mandag den 14. oktober 2013

Ad 2)

En gennemgribende implementering af IKT i gymnasieskolen bliver i min optik et langt sejt træk. Der er ganske simpelt ikke midler til noget spræl overhovedet og mange undervisere er så fustrerede over konsekvenserne af OK13 at nye tiltag - uanset indhold - risikere at blive mødt med betydelig (tavs) modvilje.

Det bliver ikke nemt at få undervisere, der i forvejen føler sig enormt pressede i det daglige arbejde, til at eksperimentere med nye (IKT-baserede) tiltag i undervisningen - nærmest uanset hvad holdningen til disse tiltag måtte være i øvrigt.

En forudsætning for en succesfuld implementering må være at underviserne føler overskud og lyst til at eksperimentere med IKT i undervisningen... Det er -som jeg ser det - i første omgang der udfordringen ligger. Først derefter kommer så alle de mere håndgribelige problemstillingerne omkring teknik, valg af platforme, vidensdeling, mulighed for evaluering, osv. osv. ...... Alt i Alt en udfordring med mange facetter

Ingen kommentarer:

Send en kommentar